Szükségem van egy VA-ra, hogyan tovább?

Sokakban felmerült már az igény virtuális asszisztensre, de gyakran ez a történet itt meg is áll, mert vagy nem tudják, hogy ilyen létezik, vagy nem tudják, hogyan is működhet ez, így nem találják meg a számukra megfelelő embert, mert nem is keresik. Ha Ön ezt olvassa ezen a ponton túl jutott, de bemutatjuk, hogy mi fog következni ez után.

Először is mielőtt felkeres egy virtuális asszisztenst, fontos, hogy tudja mit vár el leendő VA-jától:

  • Milyen feladatokat kell ellátnia (általános asszisztencia, specifikus feladatok, telefonos ügyelet stb.)
  • Milyen kompetenciákkal kell rendelkeznie
  • Milyen eszközökre lesz szüksége (természetesen nem a számítógépre gondoltunk, hanem esetlegesen speciális programok meglétére, mely nem elvárható, hogy mindenki számára elérhető)
  • Milyen határidőkkel kell dolgoznia (azonnali megoldást igénylő feladatok, vagy nagyobb időbeni szabadságot adó feladatok)
  • Mikor van szükség a munkavégzésre ( napközben, reggel, este, hétvége stb.)
  • Szüksége lehet e személyes jelenlétre (VA-re nem jellemző, eseti megállapodás kérdése)
  • Mennyi időt vehet igénybe nagyságrendileg a kiszabott feladat/ feladatok
  • Alkalmi, vagy állandó munkára van szükség

Kérdés?Amennyiben a fenti kérdéskörökre nagyjából meg van a válasz, megkezdődhet a keresés. A kiszemelt virtuális asszisztenssel az első kapcsolatfelvétel általában ajánlatkérés útján kerül sor, ahol pár mondatban javasolt kifejteni, hogy mit is szeretnénk, így az adott VA még árajánlat adás, vagy egyeztetés előtt el tudja dönteni, hogy van e az adott feladatokra kapacitása, vagy megfelelő tudása.

Javasoljuk, hogy telefonon, vagy személyesen, vagy videóhívással beszéljék át, hogy ki mit szeretne, milyen módon történne a feladatok kiosztása, azok megoldása, milyen elvárásaik vannak egymással. Javasoljuk, főleg nagyobb volumenű, összetett feladatoknál, hogy ehhez mindenképpen ragaszkodjon, mert így lehet biztos abban, hogy az árképzésnél és későbbiekben  a tényleges munkavégzésnél sem éri meglepetés. 

Fontos szempont lehet továbbá a szimpátia faktor. Mivel előre láthatóan sokat kell majd egymással kommunikálniuk, így ez elengedhetetlen a munka gördülékeny haladása érdekében. 

Amennyiben kölcsönös a szimpátia, és megfelelő árat kapott, jöhet a szerződéskötés és a tényleges munka. Nagyon fontos, hogy minden kérdés mely felmerül Önben tisztázásra kerüljön, mert csak így tud hatékonyan együttműködni virtuális asszisztensével és csak így óvhatja meg saját magát egy nagyobb csalódástól.

Amennyiben felkeltettük érdeklődését a virtuális asszisztens szolgáltatások iránt kérjen árajánlatot, vagy keressen elérhetőségeink valamelyikén.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük