Virtuális asszisztens fontossága a munkaerőpiacon

A hazai munkaerőpiac folyamatosan változik, mint ahogy a munkáltatói igények és elvárások is. Az alábbiakban tapasztalatainkat osztjuk meg arról, hogy miért is hiánypótló jelenleg a virtuális asszisztens forma Magyarországon.

 

Tapasztalataink alapján egyre nehezebb megfelelő, szakképzett és/vagy hasznos tudás birtokában lévő alkalmazottat találni. A megfelelő tapasztalat és tudás birtokában lévő asszisztenseket pedig megbecsülik, ezért nagyon nehéz őket elcsábítani, vagy ha ez sikerül az csak nagyon magas fizetés mellett elképzelhető. Ennek több oka is van, amit nem boncolgatni szeretnének, hanem bemutatni, hogy a virtuális asszisztensek miért is lehetnek alternatív megoldások erre a problémára.

Hogy miért lehet alternatíva a virtuális asszisztens? Sok esetben specializálódtak (például: értékesítési asszisztens, külkereskedelmi asszisztens). Éppen ezért elmondható, hogy adott szakterülethez szükséges tudás birtokában vannak, nagy valószínűséggel tapasztalattal a hátuk mögött. Így a korábban említett két kritériumnak megfelelnek. Ugyanakkor, jellemzően itt is vannak árkülönbségek, de nem lehetünk biztosak abban, hogy az ár mérvadó lesz.

Kulcs a sikerhez

Kis kitekintés: Magyarországon nincs komoly kultúrája a virtuális asszisztens világnak, így sokan próbálkoznak ebben dolgozni. A kezdő virtuális asszisztens nem egyenlő a kezdő asszisztenssel, de az első ügyfelekkel alakul ki a virtuális asszisztens saját stílusa. Amíg nem magabiztos, addig ez nagy valószínűséggel az árain látszani fog. Higgyék el, sokszor nem csak Önöknek furcsa a távolsági kapcsolattartás, hanem az asszisztensnek is.

Visszakanyarodva ahhoz a gondolathoz, hogy miért lehet igazán alternatív megoldás egy virtuális asszisztens: röviden azt is mondhatnánk,minden olyan dolog kiszervezhető, amihez nem szükséges fizikai jelenlét. Fontos, hogy asszisztense válogatja, ki mihez ért és mit hajlandó elvégezni. Ajánlott egyeztetni minden munkafeladatot még az árajánlat kérésekor, hogy lássuk jövőbeni asszisztensünk el tudja/akarja végezni a munkát. Nem érdemes kompromisszumot kötni a kérdésben, addig keressünk, míg meg nem találjuk a nekünk megfelelő asszisztenst. Fontos, hogy napi kommunikációra lesz szükség a hatékony munkavégzés érdekében. Ennek formája lehet: telefon, e-mail, skype, viber, stb. Ez megállapodás kérdése. 

És ami még fontos, hogy nem kell beruházni egy virtuális asszisztens felvételéhez. Saját számítógéppel, telefonnal, szoftverekkel rendelkezik, így ezek nem kerülnek egy forintba sem a megbízó részére. Nincs fizetendő járulék és csak annyit fizet neki amennyit dolgozik. Ráadásul költségként elszámolható a szolgáltatás. Megér egy próbát?

Amennyiben felkeltettük érdeklődését a virtuális asszisztens szolgáltatások iránt kérjen árajánlatot, vagy keressen elérhetőségeink valamelyikén.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük