Munkavégzés egy virtuális asszisztenssel

Akiknek nincs tapasztalatuk abban, hogy milyen a közös munka egy virtuális asszisztens szolgáltatóval, annak gyakran okoz fejtörést, hogy hogyan is fog ez működni a gyakorlatban. A következőkben bemutatjuk, hogy általánosságban hogyan történhet az együttműködés.

Korábbi bejegyzéseinkben már elemeztük a megfelelő asszisztens kiválasztásának módját. Tételezzük fel, hogy megtörtént a kapcsolatfelvétel, egyeztetésre kerültek az igények,
és a feladatok, megtörtént a szerződéskötés, kezdődhet a munka. Ez a bejegyzés ebbe a folyamatba segít betekintést nyerni.
A korábban megállapodottak szerint a kapcsolattartás történhet telefonon, emailben, skype-on, vagy bármely olyan felületen, ahol Ön szeretné. A feladatok kiosztása előtt szükséges bemutatni a feladatokat, melyek megoldását asszisztensünktől várjuk. Ismertetni kell vele azokat a rendszereket amik specifikusak és amit közösen használni fognak. Be kell mutatni azokat a programokat, melyekben esetleg dolgoznia kell és az átlag felhasználó számára nem elérhető.

Javasoljuk, hogy a feladatokhoz tartozzanak határidők is, így nem lehet félreértés abból sem, hogy valamire szüksége lenne, de még nincs kész. Ez nem csak az Ön, hanem a leendő asszisztense érdeke is.

Toll

A feladatok kiosztásánál törekedni kell arra, hogy a szükséges információkat átadjuk virtuális asszisztensünknek, továbbá, hogy milyen elvárásaink vannak a kivitelezéssel, a megoldás módjával, és a végeredményt illetően. Egy példa: szükség van egy céges logóval ellátott tollra, és kiadja asszisztensének, hogy vagy szerezze be, vagy kérjen be ennek elkészítésére árajánlatot. Banálisnak tűnik, de igen, ilyen egyszerű dolgokból is szokott félreértés lenni. Szükséges megadnia információkat a tollról, hogy milyet is szeretne, milyen árkategóriában gondolkodik, ha van erről elképzelés, mennyiségre, és hogy mikorra legyenek kész. Ezen információk hiányában, már nem biztos, hogy olyan végeredményt kapna, mit amit szeretne.
Nagy zsákbamacskát nem árulok el azzal, hogy ha nem is állandóan, de kell a virtuális asszisztens munkájával foglalkozni. Ő hiába old meg feladatokat, ha információk hiányoznak befejezéshez, amiket nem kap meg, hiába ír meg egy szerződést, ha az nem kerül aláírásra. Mindent nem oldhat meg helyettünk.
Amennyiben felkeltettük érdeklődését a virtuális asszisztens szolgáltatások iránt kérjen árajánlatot, vagy keressen elérhetőségeink valamelyikén.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük